textilidé.blogg.se

Välkommen till min inspirationsblogg! Jag arbetar som textillärare i åk 3-6, men sysslar även med stickning, virkning och sömnad på min fritid. Jag målar tavlor i akvarell och olja också och har ett stort intresse för färg, vilket jag ofta använder i det textila arbetet.

Ambitiösa elever i 4:an

Publicerad 2016-02-27 09:24:14 i Allmänt,

 
 
 
På höstterminen sydde de här flickorna var sin kudde till sina bröder. (Lägg märke till namnen på registreringsskyltarna) De hade fått idén från Pinterest. De lade ner mycket tid på dem och hade inte bråttom, vilket är ovanligt nuförtiden. De har använt vliesofix för att sätta fast tygbitarna på bussarna och sedan sytt på symaskin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela